Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä on luvattu satavan runsaasti lunta. Oulun kaupungin aurauksesta vastaava päivystäjä katsoo ulos mustaan yöhön, ja toteaa pihavalon loisteessa lumisateen alkaneen kello 02.23. Hän kaivaa esiin kännykkänsä ja soittaa yhden puhelun automaattiin. Tämä puhelu käynnistää koko kaupungin teiden kunnossapidon.
Jokaisen vuorolistalla olevan henkilön puhelin soi. Vastaaja valitsee puhelimen äänivalikosta joko ykkösen tai kolmosen. Ykkösellä hän hyväksyy töihinkutsun, kolmosella hän hylkää sen. Mikäli vastaanottaja hyväksyy kutsun, hän saa tekstiviestin, jossa on mahdollisia työvuoroon liittyviä lisätietoja.
Järjestelmä jatkaa vuorolistan läpi soittamista niin kauan, että riittävä määrä henkilökuntaa on saatu hälytettyä töihin. Tämä pitää huolen, että sikeäunisempikin työmies saa tiedon työtehtävästä.
Näin yksinkertaista on isonkin organisaation toiminnan käynnistäminen. Järjestelmän on toimittanut Capricode Systems, ja se on käytössä Oulun kaupungin teknisellä liikennelaitoksella, sekä useissa sähköyhtiöissä. Tuttavallisemmin järjestelmä tunnetaan nimellä Tuukko. Nimi juontaa juurensa Oulun murteella kysymyksestä ”Tuukko nää töihin?”
Tuukko otettiin käyttöön Oulun kaupungilla jo 2007 (Iltalehti), ja sitä on jatkokehitetty aktiivisesti siitä asti. Nykyisen Tuukko toimii puhelinsoitolla, mobiilisovelluksella ja webselaimella. Palvelun ytimessä on tehokas ja helposti hallittava töihinkutsu, josta on saatavilla kattava raportointi toiminnan kehittämiseksi.
”Jokainen, joka on soittanut aamuyöllä 20-30 puhelua tietää mikä autuus se on, kun puheluja tarvitaan vain yksi.”
-Oulun teknisen liikelaitoksen työnjohto.
Uskomme, että Tuukon avulla jokainen töihinkutsuja hoitava voi säästää aikaa ja rahaa, joten ota rohkeasti yhteyttä:
https://www.capricodesystems.com/ota-yhteytta
tai
Jarkko Seppä, myyntijohtaja
jarkko.seppa@capricodesystems.com
+358 40 3012 395
Comments